האזינו • סערת השבת: "יתכן שגורמים חרדים הדליפו, כדי להביך את ברקת"

    ישראל לוי No Comments on האזינו • סערת השבת: "יתכן שגורמים חרדים הדליפו, כדי להביך את ברקת"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוער בירושלים: לאחר שאמש נחשף בכלי התקשורת תוכנית לסגירת עסקים במרכז ירושלים בשבת, שמוביל ראש העיר ניר ברקת, התגובות הבוקר מעורבות.

    בתקשורת הכללית סופגת העירייה ביקורת חריפה על ה"כניעה לחרדים", בנציגות החרדית -לעומת זאת- הדעות חלוקות.

    האם מדובר בתחילתו של מהלך מתבקש לאכיפת חוק או ב"סוכרייה" שנועדה להרגיע את הביקורת המחריפה בעקבות פתיחת יס פלאנט וחילולי השבת המתרחבים?

    פרשנינו הפוליטי מני גרא שוורץ חשף הבוקר בתוכנית "מדברים אקטואליה" את מאחורי הקלעים של פרסום התוכנית: "ברור שמדובר בהדלפה, מצד אחד אפשר לחשוב שהאינטרס הוא חילוני, כדי לייצר את הסערה שאולי תמנע את ביצוע התוכנית, ולעומת זאת, ייתכן גם שגורמים חרדים אחראיים להדלפה, כדי להביך את ברקת ולאותת לו על אי שביעות רצון מהתנהלותו".

    כך התחילה הסערה: המכתב ליועמש לעיריה בנושא חוק העזר העירוני

    סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש מ"יהדות התורה" התראיין אצל דוד חכם ובצלאל קאהן: "כל דבר שיביא לצמצום חילולי השבת, נברך עליו, עם זאת, מעבר לדיבורים, אנחנו מצפים למעשים ולביצוע ההחלטות בפועל".

    הוא התייחס לסטטוס קוו "גם הדברים שהחוק מתיר לפתוח, חובת המחאה עלינו, נדרוש לאכוף את חוק העזר הקיים, ולסגור את החנויות, כמו שאוכפים חוקי חנייה ותכנון ובנייה, ככה ייאכפו גם חוקי המנוחה".

    על הטענה שחילולי השבת מתרבים למרות שליטתם של הנציגים החרדים בעירייה הגיב דייטש "האחראי על הפיקוח העירוני והיועץ המשפטי הוא ראש העיר, אין פגישה אחת שאנחנו, בשיתוף פעולה עם ש"ס לא מעלים את נושא השבת".

    "נשמות טובות יש בשני הצדדים" – רומז דייטש על זהות המדליפים – "במקום להתעסק בהדלפות, אנחנו מצפים למעשים, גדולי התורה מבקשים מאיתנו לראות שינוי בנושא השבת בירושלים, כולנו תקווה שנצליח".



    0 תגובות